کمپین کمک به سیل‌ زدگان کشور

در راستای اهداف خیریه شعف، کمپین کمک به سیل زدگان برای کمک به نیازمندان و گرفتاران این اتفاق ایجاد شد.
به اطلاع می‌رسانیم كه با توجه به گزارشات موثق واصله از استان خوزستان، هموطنان گرفتار در سیل شدیدا نیاز به مایحتاج تغذیه روزانه در محل‌های استقرار موقتشان دارند، لذا با همکاری خیرین مقیم شهرستان دزفول اقدام به برقراری موکبی در منطقه الهایی نمودیم تا ضمن رسیدگی به امور مورد نیاز ایشان، نسبت به پخت ۲۵۰۰ پرس غذای روزانه (در ۲ وعده) اقدام نماییم.

ورود به صفحه کمپین و کسب اطلاعات بیشتر

 

گزارش تصویری و خبری سیل در ایران را نیز در همین صفحه با آپدیت روزانه دنبال کنید تا در جریان آخرین اتفاقات و کمک‌ها به سیل‌زدگان قرار بگیرید.

دوستان خودتان را به کمپین کمک به سیل زدگان دعوت کنید.

اخبار سیل در ایران

در ادامه کمپین کمک به سیل زدگان کشور اخبار و اطلاعات روز سیل در ایران را نیز در این قسمت پیگیری کنید.

نقشه سیل در ایران، اخبار سیل ایران
نقشه کمک به سیل زدگان در ایران

آپدیت: به گزارش سازمان اورژانس، سیل در ایران تاکنون 72 نفر کشته داده است.

رئیس پزشکی قانونی ایران روز جمعه خبر داد که آمار قربانیان سیل در کشور به ۶۷ نفر افزایش یافته است.
خبرگزاری فارس به نقل از احمد شجاعی، رئیس پزشکی قانونی کشور، نوشت: «از ابتدای نوروز ۶۷ نفر به دلیل وقوع سیل و حوادث ناشی از آن جان خود را از دست داده‌اند.»
پزشکی قانونی ایران روز چهارشنبه شمار جان‌باختگان سیل را که درگذشت‌شان تایید شده ۶۲ تن اعلام کرده بود.
اما با توجه به آن که سیل پس از بیش از دو هفته هم‌چنان در ایران ادامه دارد و گزارش هواشناسی نیز حاکی از ادامه بارش باران در چندین استان است، احتمال افزایش قربانیان نیز بالاست.
از میان استان‌ها، طبق گزارش خبرگزاری فارس، استان فارس با ۲۱ نفر بیشترین تلفات را داشته است.
آقای شجاعی گفت: «در استان فارس ۲۱ نفر، لرستان ۱۵ نفر (یک نفر به دلیل تخریب پل و سقوط خودرو) خراسان شمالی سه نفر، گلستان هشت نفر، مازندران پنج نفر و همدان پنج نفر به دلیل سیل جان خود را از دست داده‌اند.»

حادثه سیل اخیر و خسارات سنگینی که بر جای گذاشت، ظاهراً بار دیگر فضا را برای ورود به صندوق توسعه ملی و استفاده از منابع ارزی به منظور جبران هزینه، باز کرده است. به گزارش عصر شهروند، بارش‌های اخیر و به دنبال آن سیلابی که بخش‌هایی از کشور را تحت تأثیر قرار داد خسارت‌های سنگینی برجای گذاشته است. گرچه تاکنون اعلام رسمی از سوی دولت در مورد مجموع خسارت وارد شده وجود نداشته، اما آنچه که در اظهارات نمایندگان مجلس دیده می‌شود از خسارتی تا مرز ۳۰ هزار میلیارد تومان خبر می‌دهد.این رقم قابل توجه که باید در حداقل زمان تأمین و برای ترمیم آسیب‌های ایجاد شده اختصاص یابد مبلغی نیست که دولت آن را در بودجه و در ردیف‌های مربوط به حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی کرده باشد و در این حالت باید از منابع دیگر تأمین گردد.

تصاویری از بامدژ خوزستان؛ منطقه زیر آب است و کمک به سیل زدگان همچنان ادامه دارد.

سیل در ایران 98

سیل در خوزستان

معاون سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که سیل و بارندگی در هفته‌های اخیر به ۷۳۰ اثر تاریخی آسیب رسانده و بیشترین آسیب‌ها در لرستان، خوزستان و گلستان بوده است. کارشناسی از یونسکو در این ارتباط به ایران سفر خواهد کرد.
محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران دوشنبه ۱۹ فروردین گفت: «بر اساس بررسی‌های انجام شده، سیل و بارندگی که طی چند هفته اخیر شاهد بودیم به ۷۳۰ اثر تاریخی آسیب رسانده است.»
به‌گفته طالبیان بیشترین خسارت‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان اتفاق افتاده است. خسارت به بخش میراث فرهنگی استان لرستان حدود ۵۰ میلیارد تومان، خوزستان حدود ۴۵ میلیارد تومان و گلستان حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

سیل خوزستان:

۶۰ روستای حاشیه کارون در محاصره قرار دارند و کمک به سیل زدگان و تخلیه مناطق در خطر در اولویت است.
براساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و طبق اعلام معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون، ۶۰ روستا که در حاشیه رودخانه کارون در غرب این شهرستان قرار دارند درگیر سیلاب شده‌اند و راه های دسترسی به این روستاها از بین رفته است. به گفته خنفری علیرغم تلاش برای تخلیه این روستاها، بسیاری از ساکنان حاضر به ترک محل زندگی خود نیستند. شهرستان کارون حدودا ۲۰۰هزارنفر جمعیت دارد و روستاهای غرب این شهرستان به‌دلیل محاصره بودن بین کانال سیلاب‌بر «بحره» و کانال «ریزگردها» که از کارون منشعب می‌شوند، در معرض طغیان رودخانه و سیل هستند. شکسته شدن سیل بند «مکسر» و «ام الگصاص» نیز در این منطقه باعث جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق این شهرستان از جمله روستای «ابو مشیلش» شده است. به گفته فرماندار ۴۲ مدرسه در نقاط مختلف شهرستان کارون برای اسکان اضطراری اهالی در نظر گرفته شده است و امدادگران تلاش می‌کنند ساکنان روستاهای پرخطر را به مکان های ایمن منتقل کنند.

سیل در ایران

 

استان‌های سیل‌زده:

به گزارش سازمان هواشناسی کشور در سیل اخیر 26 استان از 31 استان کشور درگیر سیل و بارش‌های شدید بودند که شامل استان‌های شمالی و غربی می‌شود، و همچنین شدت سیل نیز در غرب و شمال کشور خسارات زیادی اعم از جانی و مالی وارد کرده است. تصویر استان‌های درگیر سیل در پایین نشان داده شده است.

استان های سیل زده ایران

درگیر شدن بیش از ۴۶ هزار خانوار در لرستان

محمدرضا صفی‌خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز اعلام کرده که «برآوردهای اولیه خسارت سیل به واحدهای صنفی، صنعتی، معدنی و تولیدی این استان بیش از ۲۶۵ میلیارد تومان» است.
بر این اساس، در جریان سیل اخیر در حوزه صنوف ۱۶۳ میلیارد تومان، واحدهای صنعتی ۳۰ میلیارد تومان، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، معادن ۴۰ میلیارد و فرش دستباف ۳۱ میلیارد تومان خسارت به لرستان وارد شده است.
وی اضافه کرد: «۷ درصد واحدهای صنفی لرستان یعنی ۳ هزار و ۲۶۰ واحد دچار خسارات شده‌اند که 70 درصد از حجم خسارات مربوط به شهرستان پلدختر است.»
به گفته این مقام استان لرستان، سیلاب‌ها علاوه بر مشکلات مالی بیش از ۴۶ هزار خانوار را در این استان درگیر خود کرده است.

تخریب ۱۲ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: «در سیل‌های اخیر به ۱۲ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور از جمله جاده یاسوج-شیراز خسارت وارد شد.»
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در مجموع در ۶ هزار و ۷۰۰ نقطه از جاده‌ها آسیب وارد شده است.

تخریب ۷۳۰ اثر تاریخی در سیل

همچنین محمد حسین طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: «۷۳۰ اثر تاریخیِ ۲۵ استان کشور در اثر بارش باران و سیلاب آسیب دیده‌اند که براساس بررسی‌ها و پایش‌های انجام شده تا کنون، به اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان برای مرمت و نجات‌بخشی این آثار نیاز است.»
او با این حال، محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی را شامل اعداد و ارقام اعلام شده ندانست و تأکید کرد: «به دلیل قرار داشتن این محوطه‌ها در آب، هنوز کارشناسان موفق به بررسی و پایش آن‌ها نشده‌اند.»

آسیب جدی به ۱۶۶۰ کیلومتر از شبکه‌ برق

محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر از آسیب جدی به بیش از ۱۶۶۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق در استان‌های سیل زده خبر داد.
او به خبرگزاری صدا و سیما گفت: «بیش از ۷۲۰ دستگاه ترانسفورماتور و پست توزیع نیز دچار آسیب جدی و خسارت کلی شده و در برخی مناطق به طور کامل از بین رفته است.»
مدیر عامل توانیر اضافه کرد: «بیش از ۲۳۵۰ روستا متاثر از سیل شدند و شبکه‌های برق آن‌ها آسیب دیده که تا این لحظه ۲۲۷۰ روستا برق دار شدند و شرایط آن‌ها پایدار است.»

        اخبار کمک به سیل زدگان در حال بروز شدن است.