خیریه شعف

مفاتیح الجنان آنلاین شعف

کتاب مفاتیح الجنان خیریه شعف

    زیارت اول
    زیارات مطلقه بسیار است، و ما در این فصل به ذکر چند زیارت از آن زیارات اکتفا مى‏کنیم
    زیارت اول حضرت ابى عبد الله الحسین علیه السّلام
    شیخ کلینى در کتاب «کافى» به سند خود، از حسین بن ثویر روایت کرده که گفت: من و یونس بن ظبیان و مفضّل‏ بن عمر و ابو سلمه سرّاج، در محضر حضرت ابى عبد الله جعفر بن محمّد علیهما السّلام نشسته بودیم، در میان ما، سخنگو یونس بود، که از نظر سنئ از همه ما بزرگ‌تر بود. پس به حضرت عرضه داشت: فدایت شوم من در مجلس این قوم، یعنى اولا عباس بن‏ عبد المطلب، حاضر مى‏شوم، پس چه بگویم؟ فرمود: هرگاه حاضر شدى و ما را به یاد آوردى بگو: اللهم ارنا الرّخاء و السّرور که آنچه از ثواب و بازگشت به وطن خواهى در هنگام بازشگت، به دریافتش نایل گردى. گفت: فدایتم شوم بسیار مى‏شود که امام حسین علیه السّلام را یاد مى‏کنم، آن وقت چه بگویم؟ فرمود: سه مرتبه بگو: صلى الله علیک یا ابا عبد الله سلام به آن حضرت‏ از نزدیک و دور مى‏رسد، آنگاه حضرت فرمود: زمانى که حضرت ابو عبد الله الحسین شهید شد، بر آن حضرت آسمانهاى هفتگانه‏ و هفت زمین، و آنچه در آنهاست گریست، و هرکه در بهشت و دوزخ است از آفریدگان پروردگارمان، و آنچه دیده مى‏شود، و دیده نمى‏شود، همه بر ابو عبد الله الحسین علیه السّلام گریستند مگر سه چیز. گفتم: فدایت شوم آن سه چیز کدام‏اند؟ فرمودند بصره و دمشق و آل عثمان بر آن حضرت گریه نکردند. گفتم فدایت شوم، مى‏خواهم به زیارت آن حضرت‏ بروم، چه بگویم و چه کارى انجام دهم؟ فرمود: چون به زیارت آن حضرت روى، در کنار فرات غسل کن، و جامه‏هاى پاک خود را بپوش، آنگاه با پاى برهنه روانه شو، به درستى که تو در حرمى هستى از حرمهاى خدا و حرم‏ رسول خدا صلّى الله علیه و آله و سلّم و در وقت رفتن بسیار بگو: الله اکبر و لا اله الا الله و سبحان الله و هم‏چنین هر ذکرى که متضمّن‏ تمجید و تعظیم حق تعالى باشد، و بر محمّد و اهل بیت او صلوات فرست، تا به درگاه حائر برسى، پس بگو:
    السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللهِ وَ ابْنَ حُجَّتِهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا مَلائِکَةَ اللهِ وَ زُوَّارَ قَبْرِ ابْنِ نَبِیِّ اللهِ
    سلام بر تو اى حجّت خدا و فرزند حجّت خدا، سلام بر شما اى فرشتگان خدا، و زیارت‏کنندگان‏ قبر فرزند پیامبر خدا
    سپس ده گام بردار، آنگاه بایست و سى‏مرتبه بگو: الله اکبر به دنبال آن از پیش رو به جانب قبر برو روى‏ خود را با روى آن حضرت مقابل کن، به عبارت دیگر پشت به قبله و روبروى آن جناب باش و بگو:
    السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللهِ وَ ابْنَ حُجَّتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا قَتِیلَ اللهِ وَ ابْنَ قَتِیلِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وِتْرَ اللهِ الْمَوْتُورَ فِی السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ أَشْهَدُ أَنَّ دَمَکَ سَکَنَ فِی الْخُلْدِ وَ اقْشَعَرَّتْ لَهُ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ وَ بَکَى لَهُ جَمِیعُ الْخَلائِقِ وَ بَکَتْ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ السَّبْعُ وَ مَا فِیهِنَّ وَ مَا بَیْنَهُنَّ وَ مَنْ یَتَقَلَّبُ فِی الْجَنَّةِ وَ النَّارِ مِنْ خَلْقِ رَبِّنَا وَ مَا یُرَى وَ مَا لا یُرَى أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللهِ وَ ابْنُ حُجَّتِهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ قَتِیلُ اللهِ وَ ابْنُ قَتِیلِهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ ثَارُ اللهِ وَ ابْنُ ثَارِهِ [ثَائِرُ اللهِ فِی الْأَرْضِ وَ ابْنُ ثَائِرِهِ‏] وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ وِتْرُ اللهِ الْمَوْتُورُ فِی السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ بَلَّغْتَ وَ نَصَحْتَ وَ وَفَیْتَ وَ أَوْفَیْتَ وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللهِ وَ مَضَیْتَ لِلَّذِی کُنْتَ عَلَیْهِ شَهِیدا وَ مُسْتَشْهِدا وَ شَاهِدا وَ مَشْهُودا
    سلام بر تو اى حجّت خدا و فرزند حجّت خدا، سلام بر تو اى کشته خدا و فرزند کشته خدا، سلام‏ بر تو اى خون خدا و فرزند خون خدا، سلام بر تو اى فرد خدایى در آسمانها و زمین، اى ستمدیده، شهادت مى‏دهم که خونت در بهشت جاوید جا گرفت، و براى آن سقفهاى عرش لرزید و برایش تمام آفریدگان گریستند، و به خاطر آن آسمانهاى هفتگانه و زمینهاى هفت‏گانه گریست، و آنچه در آنها و بین آنها نیز، و هرکه در بهشت و دوزخ از مخلوقات پروردگار ما زیرورو مى‏گردد، و آنچه دیده شود، و دیده نشود براى آن‏ خون گریه کرد!! شهادت مى‏دهم که تو حجّت خدا و فرزند حجّت خدایى، و شهادت مى‏دهم که تو کشته راه خدایى و فرزند کشته راه خدایى، و شهادت مى‏دهم که تو خون خدا، و فرزند خون خدایى، و شهادت مى‏دهم که تو فرد خدایى ستمدیده در آسمانها و زمینى، و شهادت مى‏دهم‏ که تو فرامین حق را رساندى، و خیرخواهى کردى، و وفا نمودى، در وفادارى پایدارى داشتى، و در راه خدا جهاد کردى، و از جهان بر پایه آ چه بر آن شهید و شهادت‏جو و شاهد بودى گذشتى
    أَنَا عَبْدُ اللهِ وَ مَوْلاکَ وَ فِی طَاعَتِکَ وَ الْوَافِدُ إِلَیْکَ أَلْتَمِسُ کَمَالَ الْمَنْزِلَةِ عِنْدَ اللهِ وَ ثَبَاتَ الْقَدَمِ فِی الْهِجْرَةِ إِلَیْکَ وَ السَّبِیلَ الَّذِی لا یُخْتَلَجُ دُونَکَ مِنَ الدُّخُولِ فِی کَفَالَتِکَ الَّتِی أُمِرْتَ [أَمَرْتَ‏] بِهَا مَنْ أَرَادَ اللهَ بَدَأَ بِکُمْ بِکُمْ یُبَیِّنُ اللهُ الْکَذِبَ وَ بِکُمْ یُبَاعِدُ اللهُ الزَّمَانَ الْکَلِبَ وَ بِکُمْ فَتَحَ اللهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ اللهُ وَ بِکُمْ یَمْحُو مَا یَشَاءُ وَ [بِکُمْ‏] یُثْبِتُ وَ بِکُمْ یَفُکُّ الذُّلَّ مِنْ رِقَابِنَا وَ بِکُمْ یُدْرِکُ اللهُ تِرَةَ کُلِّ مُؤْمِنٍ یُطْلَبُ بِهَا وَ بِکُمْ تُنْبِتُ الْأَرْضُ أَشْجَارَهَا وَ بِکُمْ تُخْرِجُ الْأَرْضُ ثِمَارَهَا وَ بِکُمْ تُنْزِلُ السَّمَاءُ قَطْرَهَا وَ رِزْقَهَا
    من بنده و دوستدار توام، و در قید طاعت‏ تو و وارد به درگاه تو هستم، درخواست مى‏کنم کمال منزلت نزد خدا را، و استوارى قدم در هجرت به سویت‏ را، و راهى که از رسیدن به تو قطع نمى‏گردد، و از وارد شدن در سایه سرپرستى‏ات که مأمور شده‏اى به آن‏ هرکه خدا را خواست، از شما شروع کرد، خدا به وسیله شما دروغ را آشکار کند، و خدا به خاطر شما دور نماید روزگار گزینده را، و به شما بگشاید، و به شما ببندد، و به شما آنچه بخواهد محو کند، و پابرجا نماید، و به شما رشته خوارى را از گردن ما باز کند انتقام خون هر مؤمنى را که مورد مطالبه است به شما بگیرد، به شما زمین درختانش را برویاند، و به شما زمین‏ میوه‏هایش را بیرون آورد، و آسمان به شما نازل نماید باران و روزى‏اش را
    وَ بِکُمْ یَکْشِفُ اللهُ الْکَرْبَ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ اللهُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ تُسَبِّحُ [تَسِیخُ‏] الْأَرْضُ الَّتِی تَحْمِلُ أَبْدَانَکُمْ وَ تَسْتَقِرُّ جِبَالُهَا عَنْ [عَلَى‏] مَرَاسِیهَا إِرَادَةُ الرَّبِّ فِی مَقَادِیرِ أُمُورِهِ تَهْبِطُ إِلَیْکُمْ وَ تَصْدُرُ مِنْ بُیُوتِکُمْ وَ الصَّادِرُ عَمَّا فُصِّلَ مِنْ أَحْکَامِ الْعِبَادِ لُعِنَتْ أُمَّةٌ قَتَلَتْکُمْ وَ أُمَّةٌ خَالَفَتْکُمْ وَ أُمَّةٌ جَحَدَتْ وِلایَتَکُمْ وَ أُمَّةٌ ظَاهَرَتْ عَلَیْکُمْ وَ أُمَّةٌ شَهِدَتْ وَ لَمْ تُسْتَشْهَدْ الْحَمْدُ للهِ الَّذِی جَعَلَ النَّارَ مَأْوَاهُمْ وَ بِئْسَ وِرْدُ الْوَارِدِینَ وَ بِئْسَ الْوِرْدُ الْمَوْرُودُ وَ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
    خدا به شما گرفتاریها را برطرف کند، و به شما باران فرو بارد، و به شما تسبیح مى‏گوید زمینى که حامل بدنهاى شماست، و کوهایش به وسیله لنگرهاى آن‏ مستقر مى‏گردد، خواست پروردگار در اندازه‏گیریهاى امورش به سوى شما فرود مى‏آید، و از خانه‏هاى شما صادر مى‏گردد، و صادر شونده از شماست‏ آنچه به تفضیل بیان شده از احکام بندگان، ملعون باد امتى که شما را کشت، و امتى که با شما مخالفت نمود، و امتى که ولایت شما را انکار کرد، و امتى که علیه شما یکدیگر را پشتیبانى نمود، و امّتى که حاضر بود و شهادت‏خواهى ننمود، خدا را سپاس که قرار داد آتش را جایگاه‌شان، و بد جایى است براى واردشوندگان، و بد است آن ورودگاه وارد شده، و خدا را سپاس پروردگار جهانیان
    سپس سه مرتبه بگو:
    وَ صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللهِ
    و درود خدا بر تو اى ابا عبد الله
    بعد سه مرتبه بگو:
    أَنَا إِلَى اللهِ مِمَّنْ خَالَفَکَ بَرِی‏ءٌ.
    من به جانب خدا از کسانى که با تو مخالفت کردند بیزارى مى‏جویم
    پس از آن به نزد قبر فرزند آن حضرت، على بن الحسین علیه السّلام که پائین پاى پدر مدفون است‏ مى‏روى و مى‏گویى:
    السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ خَدِیجَةَ وَ فَاطِمَةَ صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ لَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ
    سلام بر تو اى فرزند رسول خدا، سلام بر تو اى فرزند امیر مؤمنان، سلام‏ بر تو اى فرزند حسن و حسین، سلام بر تو اى فرزند خدیجه و فاطمه، درود خدا بر تو درود خدا بر تو، درود خدا بر تو، خدا لعنت کند کسانى را که تو را کشتند
    این لعن را سه مرتبه مى‏گویى، و نیز سه مرتبه مى‏گویى:
    إِنَّا إِلَى اللهِ مِنْهُمْ بَرِی‏ءٌ
    ما به جانب خدا از آنان بیزارم
    آنگاه برمى‏خیزى و به دست خود به جانب شهدا (رضى الله عنهم) اشاره‏ مى‏کنى و مى‏گویى:
    السَّلامُ عَلَیْکُمْ السَّلامُ عَلَیْکُمْ السَّلامُ عَلَیْکُمْ فُزْتُمْ وَ اللهِ فُزْتُمْ وَ اللهِ فُزْتُمْ وَ اللهِ فَلَیْتَ أَنِّی مَعَکُمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِیما.
    سلام بر شما، سلام بر شما، سلام بر شما، به خدا رستگار شدید، به خدا رستگار شدید، به خدا رستگار شدید، اى کاش من هم با شما بودم، و به رستگارى بزرگ نایل مى‏شدم
    پس برمى‏گردى، و قبر ابو عبد الله علیه السّلام‏ را مقابل خود قرار مى‏دهى، یعنى پشت قبر مطهّر مى‏ایستى، و شش رکعت نماز مى‏گذارى، چون این کار را انجام دادى‏ زیارتت تمام شده، اگر خواستى برگردید برگرد. مؤلّف گوید: شیخ طوسى در «تهذیب»، و صدوق در کتاب «من لا یحضره‏ الفقیه» نیز این زیارت را نقل کرده‏اند، و شیخ صدوق فرموده: من در کتاب «مزار و مقتل» انواعى از زیارات را نقل‏ کردم، و براى کتاب «من لا یحضر الفقیه» این زیارت را انتخاب کردم، زیرا به اعتبار سند، صحیح‏‌ترین زیارت نزد من است، و همین زیارت شریف ما را کافى و وافى است.
    child-poor-water

    صدقه آنلاین شعف

    در باب صدقه امام باقر (ع) می فرمایند :

     

    صدقه 70 بلا از بلاهای دنیا را به همراه مرگ بد را از انسان دفع می کند و صدقه دهنده هر گز با مرگ بد نمی میرد علاوه بر اجر اخروی که برای او ذخیره می شود .

    خیریه شعف

    شرح کتاب مفاتیح | مفاتیح الجنان آنلاین

    کتاب مفاتیح الجنان که به معنای کلید های بهشت ها می باشد

     تالیف شیخ عباس قمی که بین سال های 1294 – 1359 هجری قمری که برابر با 1255 – 1318 هجری شمسی می زیست و در حرم امام علی(ع) در نجف مدفون گشت. کتاب مفاتیح الجنان مجموعه ای است از دعاها ، مناجات و زیارات و اعمال مخصوص ماه های سال می باشد که برگرفته از احادیث و یا روایاتی که از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بیان شده است که به زبان عربی نوشته شده است و شیخ در ابتدای بعضی از دعاها و یا زیارات و اعمال توضیحاتی به فارسی درج کرده است .قسمت اعظمی از کتاب مفاتیح الجنان در حقیقت اقتباس شده از کتاب های (زادالمعال علامه مجلسی ، اقبال سید بن طاووی و مصباح کفعمی می باشد )

    مفاتیح الجنان آنلاین

    خیریه شعف

    انتشار کتاب | مفاتیح الجنان آنلاین

    شیخ عباس قمی کتاب مفاتیح الجنان را در سال 1344 ه.ق در مشهد منتشر نمود

     دیری نگذشت که در تمام ایران نسخه هایی از این کتاب در مساجد ، زیارتگاه ها پخش شد و مسلمانان جهت خواندن دعاها و زیارات در اماکن مقدس از آن استفاده نمودند این کتاب را خوشنویسان بزرگی چون طاهر خوشنویس،مصباح‌زاده، میرزا احمد زنجانی، محمدرضا افشاری و دیگران با خط نسخ و نستعلیق نوشته‌اند.
    توضیحاتی که شیخ عباس قمی ابتدای هر دعا یا زیارت یا اعمال آورده، به زبان فارسی است. اما متن دعاها و زیارت‌ها که به عربی است توسط برخی از مترجمان به فارسی ترجمه شده‌اند. معروف‌ترین و رایج‌ترین ترجمه فارسی مفاتیح، ترجمه مهدی الهی قمشه‌ای است.
    مفاتیح به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی (دست کم چهار ترجمه)، فرانسوی، ترکی، اردو و اسپانیایی نیز ترجمه شده است

    شیخ-عباس-قمی

    اهمیت و معرفی کتاب مفاتیح | مفاتیح الجنان آنلاین

    کتاب مفاتیح الجنان از آن جهت که شامل بسیاری از ادعیه و زیارات و اعمال مورد نیاز مردم در زندگی روزمره مردم بوده است و  متنون درج شده آن از لحاظ سندی و روایی معتبر می باشد بسیار مورد توجه  مخصوصا مردم ایران قرار گرفته است و تا به حدی که در اکثر اماکن مذهبی و حتی خانه ها در کنار کتاب قرآن کریم  قرار گرفته است . 

    آورده اند که شیخ عباس قمی مفاتیح را به‌انگیزه اصلاح کتاب مِفتاح الجنان(  نوشته است که در آن زمان رایج و دعاهای بدون سندی در آن بوده است ) و کسانی از او خواسته بودند که دعاهای سنددار کتاب را جدا نموده به همراه سایر دعاهای معتبر بنویسد که ماحصل کار منجر به تالیف کتاب مفاتیح الجنان گشت .
    قابل توجه است که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون چیزی حدود 45 سال گذشته بیش از 28 میلیون نسخه از کتاب مفاتیح الجنان چاپ شده است و این عدد به غیر منتخب مفاتیح و یا کتب دیگری که اقتباس از مفاتیح الجنان است می باشد که خود بر اهمیت این کتاب و مورد استفاده قرار گرفتن آن توسط مردم ایران دارد .

    بخش ها و ویژگی های کتاب | مفاتیح الجنان آنلاین

    مفاتیح الجنان یک بخش اصلی دارد که در سه باب شکل یافته است.

    1. ادعیه
    2. اعمال سالیانه
    3. زیارت‌ها
      همچنین دو بخش فرعی دارد شامل
    4. ملحقات (پیوسته‌ها)
    5. باقیات الصالحات

    شیخ عباس قمی دعاها را به همراه سند نیاورده است، بلکه فقط بیان کرده دعا را از کدام منبع نقل می‌کند.
    معمولاً در ابتدای مفاتیح الجنان، چند سوره بلند و کوچک قرآن چاپ می‌شو که در اصل کتاب نیامده است

    باب اول: ادعیه

    شامل تعقیبات نمازها، اعمال شب و روز و ایام هفته، نماز‌های معروف مثل نماز حضرت رسول(ص)، نماز امیرالمؤمنین(ع)، نماز حضرت فاطمه(س)،نماز جعفر طیار، زیارت ائمه در روزهای هفته، برخی از دعاها و مناجات‌ها  

    باب دوم: اعمال سالیانه

    این باب برای بیان اعمال مستحبی در طول سال قمری تنظیم شده است. مطالب این قسمت از ماه رجب شروع شده و با اعمال ماه جمادی الثانی و سپس اعمال نوروز و ماه‌های رومی تمام می‌شود. مناجات شعبانیه، در اعمال ماه شعبان، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای افتتاح و دعای سحر معروف، اعمال شب‌های قدر در اعمال ماه رمضان، دعای امام حسین در روز عرفه در اعمال ماه ذی الحجة جزو معروف‌ترین و مشهورترین مطالب این بخش از مفاتیح به شمار می‌روند.

    باب سوم: بخش زیارات

    در این باب ابتدا مطالبی درباره آداب سفر و زیارت و نیز اذن دخول حرم‌ها ذکر شده است. نخستین زیارت، زیارت رسول خدا(ص) است که بعد از آن، زیارت حضرت فاطمه(س) و سپس زیارت ائمه بقیع آمده است. علاوه بر زیارت دوازده امام، این بخش شامل زیارت امامزادگان و بعضی از بزرگان و علمای شیعه نیز می‌شود، زیارت‌هایی مثل زیارت حضرت حمزه،مسلم بن عقیل، فاطمه بنت اسد، شهدای جنگ احد، سلمان فارسی و غیره. اعمال برخی از مساجد معروف مثل مسجد کوفه، مسجد صعصعه نیز در این بخش گنجانده شده است.

    باب چهارم : ملحقات (پیوست ها )

    در این بخش هشت مطلب به مفاتیح افزوده شده است که به اعتقاد شیخ عباس قمی نیاز مردم به این دعاها زیاد بوده است. این هشت مطلب عبارتند از:

    • دعای وداع ماه رمضان
    • خطبه روز عید فطر
    • زیارت جامعه ائمة المؤمنین
    • دعای بعد از زیارت‌ها
    • زیارت وداع با ائمه
    • رقعه‌ای برای حاجت
    • دعا برای زمان غیبت امام زمان(عج)
    • آداب زیارت نیابتی.

    باب پنجم : باقیات الصالحات

    باقیات الصالحات کتابی از شیخ عباس قمی است که خود آن را در حاشیه مفاتیح نوشته و منتشر کرده است. به گفته شیخ عباس قمی نگارش این بخش در جمعه ۱۹ محرم سال ۱۳۴۵ق به پایان رسیده است در چاپ‌های مختلف مفاتیح الجنان، این کتاب به همراه مفاتیح عرضه شده است. این کتاب دارای شش باب و بخشی به عنوان ملحقات است که عبارت‌اند از:

    • باب اول: مختصری از اعمال شب و روز که برخی از آداب زندگی روزمره و دعاهای ساعات روز و چگونه خواندن نماز شب در آن بیان شده است.
    • باب دوم: ذکر بعضی از نمازهای مستحب، که نماز هدیه به معصومان، نماز لیلة الدفن، نمازهای حاجت، نمازهای استغاثه و نمازهای ایام هفته از جمله آنها هستند. شیخ عباس قمی انواع استخاره و چگونه استخاره گرفتن را نیز در همین بخش آورده است.
    • باب سوم: دعاها و عوذات برای دردها و بیماری‌ها، که دعاهایی برای رفع دردها و بیماری‌های مختلف در آن بیان شده است.
    • باب چهارم: دعاهای منتخب از کتاب کافی. دعاهای این بخش نیز بیشتر برای رفع مشکلاتی مثل کمبود رزق و احتیاجات دنیوی است.
    • باب پنجم: ذکر بعض حِرزها و دعاهای کوتاه که از کتاب مُهَجُ الدّعَوات و المجتنی انتخاب شده. در این باب دعاهایی برای دور ماندن از بلاها (حرز) و نیز چند مناجات و دعاهایی برای رزق نقل شده است.
    • باب ششم: بیان خواص برخی سوره‌ها و آیات و ذکر بعضی ادعیه و مطالب متفرقه. خواص برخی آیات قرآن و سوره‌های آن که برای حل مشکلات روزمره کاربرد دارند، در این بخش ذکر شده است. دعا برای خواب دیدن افراد، دعای مطالعه، آداب عقیقه و استخاره با قرآن نیز در این باب قرار گرفته است.
    • خاتمه: مختصری از احکام اموات

    منابع کتاب | مفاتیح الجنان آنلاین

    برخی منابع که شیخ عباس قمی در تألیف مفاتیح الجنان از آنها استفاده کرده و در این کتاب نام برده است، به شرح زیر است:

    1.  اثبات الهداة نوشته شیخ حر عاملی
    2. الاحتجاج نوشته احمد بن علی طبرسی
    3. الاختیار نوشته ابن باقی
    4. اربعة ایام نوشته میرداماد
    5. الأزریة مشهور به هائیه نوشته شیخ کاظم ازری
    6. إعلام الوری نوشته شیخ طبرسی
    7. الإقبال نوشته سید بن طاووس
    8. الأمالی نوشته شیخ طوسی
    9. الأمان نوشته سید بن طاووس
    10. بحار الانوار نوشته علامه مجلسی
    11. بلد الامین نوشته کفعمی

       

    خیریه شعف

    نوشته نویسنده | مفاتیح الجنان آنلاین

    شیخ عباس قمی پس از اتمام کتاب مفاتیح الجنان

    پخش ویدیو
    Shopping Basket