جمع آوری صابون از هتل ها

ایده ی جمع آوری محصولات بهداشتی از هتل ها برای کودکان نیازمند

هتل ها همیشه برای ارائه ی خدمات بهتر در تلاش هستند. ارائه ی محصولات بهداشتی نیز یکی از این مواردی است که در حال حاضر هتل ها انجام می دهند. به این صورت که بسیاری از محصولات بهداشتی مسافران مانند مسواک، خمیردندان، شامپو، صابون و غیره را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

بسیاری از این لوازم بهداشتی پس از تخلیه اتاق بخاطر دست دوم محسوب شدن دور ریخته می شوند. هتل ها هم بخاطر اینکه موظف هستند بهترین خدمات را ارائه دهند چاره ای جز این کار ندارند. این مورد در حالی است که بسیاری از کودکان به این وسایل بهداشتی دسترسی ندارند و از بیماری های شایع در زمینه بهداشتی رنج می برند.

 

همین امر سبب شده سالانه بسیاری از لوازم بهداشتی که حتی آکبند هستند از هتل ها دور ریخته شوند. در حالی که می شود از این محصولات به بهترین شکل استفاده شود.

ایده ی جمع آوری محصولات بهداشتی از هتل ها و ارائه ی آنها به کودکان نیازمند و کمک به ایتام و سرپرستی ایتام اولین بار در کشور سوئیس اجرایی شد.

جمع آوری صابون از هتل ها

به این صورت که یک سازمان غیر انتفاعی خیریه در سوئیس از هتل های لوکس و مجلل صابون و شامپو هایی که هنوز قابل استفاده هستند را جمع آوری و در بین کودکان نیازمند سطح شهر توزیع می کند. این امر نه تنها موجب افزایش سطح بهداشت و سلامت کودکان نیازمند می شود بلکه سبب جلوگیری از اسراف لوازم بهداشتی در این کشور شد.

آمار یونیسف بیانگو این است که سالانه 300 هزار کودک زیر پنج سال به خاطر ابتلا به اسهال عفونی جان خود را از دست می دهد. که دلیل عمده ی این مشکل عدم دسترسی این کودکان به لوازم و وسایل بهداشتی می باشد.

در جهان شمار کودکانی که سالانه بر اثر بیماری هایی که اتفاقا قابل پیشگیری هستند جان خود را از دست می دهند به تعداد 1.4 میلیون نفر رسیده است.

طبق آمار بدست آمده از فرانسه و سوئیس سالانه 850 تن از لوازم بهداشتی مانند صابون و شامپو و غیره که از هتل ها جمع آوری شده اند دور ریخته می شوند.

در سال 2015 خیریه غیر انتفاعی به نام ساپو سایکل توسط دوروتی شایسر و همسرش تاسیس شد. این دو نفر که از دورریز های لوازم بهداشتی هتل ها آگاه شده بودند در این فکر رفتند که با تاسیس یک خیریه و جمع آوری این لوازم بهداشتی آنها را بازیافت و به دست کودکان نیازمند برسانند.

جمع آوری صابون از هتل ها

این سازمان هم اکنون در سه کشور سوئیس و فرانسه و موناکو با 235 هتل در حال همکاری است. نکته ی جالبی که در این خیریه وجود دارد این است که دستگاه هایی که در کارگاه این سازمان برای انجام بازیافت لوازم بهداشتی استفاده می شود همگی از لوازم آشپزخانه ی دست دوم هستند. همچنین افرادی که دچار معلولیت هستند در این کارگاه های بازیافت مشغول به کار هستند.

 

این ایده نه تنها سبب شد بخش زیادی از لوازم بهداشتی که دور ریخته می شود دوباره وارد چرخه ی مصرف شود و بدست کسانی برسد که توانایی تهیه ی این لوازم را ندارند بلکه توانست عده ای زیادی از افرادی که به خاطر شرایطشان توانایی کار کردن در هر محیطی را ندارند، مشغول به کار کند.

به عبارتی کمک به نیازمندان از مهم ترین دستاورد های این ایده بود.

 

افزون بر این موارد گفته شده فایده ی زیست محیطی هم دارد. چراکه این دورریز های لوازم بهداشتی همگی سوزانده می شدند و گاز کربن حاصل از سوزاندن این لوازم بهداشتی به همان مقداری بود که از سوزاندن گازوئیل گاز کربن تولید می شد.

همانطور که مطالعه نمودید با یک ایده ی ناب می شود بسیاری از مشکلات را به سادگی برطرف نمود. این ایده نیز اگر در ایران صورت پذیرد می تواند بسیاری از مشکلات گفته شده را برطرف نموده و در راستای افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه قدمی بزرگ بردارد.

cta(01)-1

خیریه شعف

در صورت هرگونه سؤال
با ما تماس بگیرید.

 اگر علاقه‌مند بودید فرم ثبت‌نام مستمری ماهیانه یادتان نرود!

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *