خانواده های نیازمند

راه های شناسایی خانواده های نیازمند

راه های شناسایی خانواده های نیازمند و کمک به نیازمندان :

شاید شما هم حس خوب کمک کردن به نیازمندان واقعی را تجربه کرده باشید. بیشتر افراد جامعه از کمک کردن به هم نوعان نیازمند خود لذت می برند و حس خوبی پیدا می کنند. گاهی مواقع افراد بی تفاوت از کنار فردی که از آن ها درخواست کمک می کند، می گذرند. شاید یکی از مهم ترین دلایل این بی تفاوتی، این است که افراد نمی توانند از نیازمند بودن شخص مورد نظر اطمینان حاصل کنند. چرا که امروزه متاسفانه برخی افراد از حس مهربانی سایر افراد جامعه سوء استفاده می کنند و به دروغ اظهار نیازمندی کرده و از این راه کسب درآمد می کنند.

بیشتر نیازمندان واقعی به دلیل حفظ آبرو، هیچ گاه اظهار نیازمندی نکرده و از سایر افراد جامعه درخواست کمک نمی کنند. قطعا اگر بتوان راهی درست برای شناسایی خانواده های نیازمند پیدا کرد، مردم مشتاقانه خواهان کمک به آن ها خواهند بود. اما برای شناسایی صحیح خانواده های نیازمند و کمک به نیازمندان، لازم است با راه های مختلف شناسایی نیازمندان واقعی، آشنایی پیدا نمود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به معرفی روش های مختلف برای شناسایی خانواده های نیازمند و کمک به نیازمندان بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با این راه ها بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از چه راه هایی می توان خانواده های نیازمند را شناسایی نمود ؟

اولین قدم برای کمک به نیازمندان، شناسایی نیازمندان واقعی است. راه های مختلفی برای شناسایی خانواده های نیازمند وجود دارد. یکی از راه هایی که می توان از آن برای شناسایی نیازمندان و کمک به آن ها استفاده نمود، این است که خود درباره آن ها تحقیق کنیم. به عبارت دیگر می توانیم با تحقیق و پرس و جو از افراد مختلف برخی از خانواده های نیازمند را در مناطق کم برخوردار جامعه پیدا کنیم. و به آن ها کمک نماییم. استفاده از این روش، در برخی شرایط نمی تواند زیاد موثر باشد. چرا که گاهی اوقات، خانواده های نیازمند، دوست ندارند از کسی صدقه  بگیرند. زیرا این کار باعث خدشه دار شدن عزت نفسشان می شود. به همین دلیل ممکن است اظهار نیازمندی نکنند و یا کمک های سایرین را قبول ننمایند.

cta(01)-1

خیریه شعف

در صورت هرگونه سؤال
با ما تماس بگیرید.

 اگر علاقه‌مند بودید فرم ثبت‌نام مستمری ماهیانه یادتان نرود!

 

همچنین در دنیای پرمشغله امروز، ممکن است برای تمامی افراد جامعه میسر نباشد. تا زمانی را برای تحقیق و شناسایی نیازمندان قرار دهند. به همین دلیل در کنار این روش، می توان از روش های دیگری نیز برای شناسایی و کمک به نیازمندان استفاده نمود.

روش دیگری که برای شناسایی نیازمندان و کمک به آن ها وجود دارد، مراجعه به مراکز خیریه معتبر می باشد. از طریق مراجعه به مراکز خیریه می توان به صورت غیرمستقیم به نیازمندان کمک نمود. در این روش، موسسات خیریه، افراد نیازمند را شناسایی می نمایند. و افراد می توانند با مراجعه به آن ها، کمک های خیرخواهانه خود را به دست نیازمندان برسانند. استفاده از این روش مزایای بسیاری دارد. به طور مثال، با استفاده از این روش عزت نفس نیازمندان حفظ می گردد. همچنین دیگر نیاز نیست که خیرین برای شناسایی خانواده های نیازمند، وقت زیادی را صرف نمایند. چرا که شناسایی خیرین توسط مراکز خیریه انجام می شود. نکته ای که در استفاده از این روش، باید به آن توجه کنید این است. که، حتما برای اهدای کمک های خیرخواهانه خود به مراکز خیریه معتبر مراجعه نمایید.

برخی مواقع شاید از نظر ما کمکی که می کنیم کوچک باشد.اما همین کمک های کوچک وقتی کنار هم قرار می گیرند. می توانند گره های بزرگی را از مشکلات نیازمندان باز کنند. به همین دلیل سعی کنید هیچ گاه از کمک کردن به نیازمندان دریغ نکنید.

کمک به نیازمندان از طریق خیریه شعف :

 

همان گونه که اشاره شد، یکی از بهترین راه ها برای شناسایی خانواده های نیازمند و کمک به نیازمندان، استفاده. از موسسات خیریه معتبر می باشد. موسسه خیریه شعف (شهید عبدالحمید فتاحیان)، یکی از معتبرترین مراکز خیریه در سطح کشور می باشد. نکته ای که مرکز خیریه شعف را از سایر مراکز خیریه دیگر متمایز می کند، شفافیت این مجموعه می باشد. به عبارت دیگر، شما عزیزان می توانید از طریق بخش اخبار و گزارشات وب سایت شعف، نحوه عملکرد این مجموعه را رصد نمایید. در واقع، شما می توانید ببینید که کمک های خیرخواهانه تان، صرف انجام چه کارهایی شده است. به همین دلیل می توانید. با اطمینان، کمک های خیرخواهانه خود را به مرکز خیریه شعف اهدا نمایید. در خیریه شعف، راه های متفاوتی برای کمک به نیازمندان در نظر گرفته شده است. که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

خانواده های نیازمند

 از دیگر راه هایی که برای  کمک به نیازمندان در خیریه شعف در نظر گرفته شده است. می توان به سرپرستی ایتام و نیازمندان اشاره نمود. از این طریق شما می توانید به صورت ماهیانه  و مستمر به خانواده های نیازمند کمک نمایید. از بخش سرپرستی ایتام وب سایت شعف، می توانید انتخاب کنید که پرداختی مستمر شما صرف انجام چه اموری شود. سپس می توانید مبلغی را برای کمک مستمر به افراد در نظر گرفته شده، انتخاب کنید. شما عزیزان همچنین می توانید با شرکت در پویش های نیکوکاری بنیاد خیریه شعف، به نیازمندان کمک نمایید.

سخن پایانی :

در این مقاله به بررسی راه های مختلف برای شناسایی خانواده های نیازمند و کمک به نیازمندان پرداختیم. همان گونه که اشاره شد، شما عزیزان می توانید به هر میزان که می خواهید به مراکز خیریه معتبر کمک نمایید و این کمک های خیرخواهانه شما می تواند به حل مشکلات نیازمندان کمک نماید. علاوه بر حل شدن مشکلات نیازمندان، اهدای کمک های خیرخواهانه، می تواند پاداش های معنوی زیادی هم در این دنیا و هم در آخرت برای شما عزیزان داشته باشد.

One Response

Average
5 Based On 1

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *