WhatsApp Image 2022-01-15 at 14.33.50

موسسه شعف و قرارگاه های محرومیت زدایی

شبکه سازی خیریه ها


در چند سال اخیر موسسات و سازمان های بسیاری در زمینه های مختلف درمانی، آموزشی، معیشتی، رفاهی و … فعالیت خود را تحت نظر مرجع رسمی آغاز نموده اند که هدف تمامی آنها کمک به اقشار آسیب دیده بوده است. در این بین موسسات زیادی وجود دارند که هدف حمایتی آنان یکسان است مثلا همگی در زمینه تهیه جهیزیه و یا اعطای سبد کالا به مددجویان در حال فعالیت هستند و یا در یک زمینه خاص فعالیت می نمایند به عنوان مثال در زمینه حمایت از بیماران سرطانی یا هموفیلی یا پروانه ای و ….
موسسه خیریه شعف در این بین این رسالت را بر خویش واجب دانسته تا با استفاده از ظرفیتهای خود بتواند با ایجاد شبکه سازی بین خیریه ها حیطه های اشتراکی موسسات را با هم پیوند دهد و در زمینه های اختصاصی کار را به کاردان بسپارد.
بعنوان مثال اگر فردی که بیماری خاص دارد و همین طور از لحاظ مالی در مضیقه است با مراجعه به یک خیریه که عضو شبکه خیریه ها شده است می تواند هم مشکل مالی خود را تامین نماید و هم در زمینه بیماری خود تحت پوشش قرار گیرد. اما در صورتی که خیریه مورد نظر در شبکه خیریه ها عضو نباشد، شاید بتواند خدمات ناچیزی برای آن مددجو فراهم آورد.
در این راستا موسسه خیریه شعف با امضای تفام نامه با سایر خیریه های معتبر قصد دارد زنجیره وسیعی از خیریه ها و خیرین و نیازمندان را شکل دهد تا هر فرد نیازمند با ورود به این زنجیره هر نیازش توسط خیریه ای مرتبط مرتفع گردد.
امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش سرعت کسب آگاهی از طریق ابزار ارتباطاتی و همچنین در راستای ادای مسئولیت اجتماعی انسان خردمند امروزی، به نظر می رسد که شبکه سازی خیریه ها گامی موثر برای ایجاد زنجیره ای وسیع و مستحکم برای پیشبرد اهداف والای انسانی باشد. هر فرد با عضویت در یکی از خیریه ها میتواند در تحقق نیاز تمامی مددجویان سهیم باشد.
بسیار واضح است که عدم موازی کاری موسسات خیریه باعث کاهش و حتی از بین رفتن زمان های تلف شده و هزینه های هنگفت و اضافی که تامین نیاز یک مددجو میگردد خواهد شد. جهت تشریح این موضوع مثالی مطرح می شود. خانواده ای که کودک مبتلا به سی پی دارند و مادر دچار سرطان است و همسر کارگری است که به تازگی در اثر حادثه ای از کار افتاده شده است.
این خانواده با مراجعه به یکی از خیریه های عضو شبکه سازی و با تشکیل پرونده، خدمات مورد نیاز را از خیریه ها مختلف با استعلام واحد مددکاری دریافت می نماید. در این بین سه خیریه فعال در حوزه های حمایت از کودکان پی سی، حمایت از زنان سرپرست خانوار، حمایت از بیماران سرطانی و آسیب دیده دست به کار می شوند و نیاز این خانواده را در یک زمان واحد ولی با شیوه های متفاوت مرتفع می نمایند. ولی در حالت عادی یک موسسه که در زمینه حمایت از بیماران سرطانی فعالیت دارد تنها می تواند در این زمینه خدمت رسانی کند و برای مرتفع کردن دیگر نیازهای این خانواده یا عملا کاری نمیتواند انجام دهدد و یا باید با صرف وقت و زمان زیاد، برای تامین هزینه های دیگر این خانواده، کمکهای مردمی جمع آوری نماید. این در حالی است که احتمال مراجعه مددجو به خیریه ای دیگر در این میان وجود دارد.

شبکه سازی خیریه ها

موسسه شعف و قرارگاه های محرومیت زدایی


قرارگاه های محرومیت زدایی در چهار ناحیه شمالشرق، شمالغرب، جنوب شرق و جنوب غربی در حال فعالیت هستند که عمده فعالیت آنان ساخت منازل و ترمیم بنای محل سکونت نیازمندان، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و تحصیلی، آموزش و اشتغال در مناطق محروم است.
طبق صحبت هایی که مدیر اجرایی موسسه جناب آقای اولیایی با فرماندهان این مناطق داشتند، مددجویانی که ساکن در مناطق 8، 9، 10، 17، 18، 19 (حوزه جنوب غرب) منازلشان به صورت رایگان ساخت و ترمیم خواهد شد و امکان ارسال بسته های حمایتی برای آنان ممکن خواهد شد. همچنین نیازمندان تحت پوشش موسسه که ساکن در مناطق 11، 12، 13، 14، 15، 16 باشند با حداکثر هزینه 5 میلیون تومان میتوانند جهت ساخت و ترمیم منازلشان اقدام نمایند و و امکان ارسال بسته های حمایتی برای آنان میسر خواهد شد.
تا قبل از این تفاهم، مددجویان جهت دریافت بسته های معیشتی خود باید به موسسه مراجعه میکردند که به دلیل دوری راه، خصوصا برای خانواده هایی صاحب فرزند کوچک یا بیمار هستند، این رفت و آمد کمی مشکل ساز بود. اما با این امتیاز هم مشکل رفت و آمد خانواده ها رفع میگردد و شرایط زندگی آنان هر ماهه رصد میگردد.

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *