کمک به کودکان سرطانی در ماه رمضان

کمک به کودکان سرطانی در ماه رمضان

این روزها آنقدر گرفتاری و بیماری و مسائل اقتصادی وجود دارد که کمتر کسی به کودکان سرطانی فکر می‌کند مخصوصا که این ایام که ویروس کرونا هم اضافه شده است. اما خیرین و موسسات بزرگ حامیان کودکان سرطانی مانند محک نیز درحال کمک هستند و کمک به کودکان سرطانی در ماه رمضان را فراموش نمی‌کنند.

در واقع هر سال در ماه‌های محرم و رمضان این‌چنین کار‌ها با حمایت بخش خصوصی انجام می‌شد اما امسال نباید بگذاریم شیوع ویروس کرونا ما را از کودکان سرطانی غافل کند.
باید با این موضوع کنار بیایم که دولت به تنهایی توان رفع نیازهای همه نیازمندان و کودکان سرطانی و خانواده‌های آن‌ها را ندارد پس ما در بخش خصوصی مسئولیم در حد توان خود در کاهش آلام جامعه و نیز کمک به امور خیرخواهانه و عام المنفعه اقدام کنیم.

کمک به کودکان سرطانی

به منظور کمک به کودکان سرطانی روش‌های بسیاری وجود دارد. اما پیش از هر چیز باید سعی کنید حس و حال کودکی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند را درک کنید. هر کودک سرطانی بیش از هرچیزی به حس مثبت و انگیزه نیاز دارد، بنابراین اگر بتوانیم این حس را در آن‌ها ایجاد کنیم بزرگترین کمک را به آن‌ها رسانده ایم.

انگیزه و حس مثبت برخی اوقات زمینه بهبودی سریع را مهیا می‌کند.

فرض کنید کودکی از بازی در محدوده کوچک تخت، ملاقات هر روز کادر درمان بیمارستان، دارو و آمپول‌های روزانه، شیمی درمانی و … آزرده خاطر شده است. بنابراین باید حس مثبت و روحیه بسیار زیادی به او منتقل شود تا بازهم بتواند این پروسه را تا درمان کامل تحمل کند و باز هم حاضر باشد درد بکشد اما قوی باشد.

کمک به کودکان سرطانی، صرفا پرداخت بخشی از هزینه‌های بالای درمان آن‌ها نیست. بلکه آن‌ها به دنبال انگیزه‌های عاطفی و روحی هستند.

از این رو کمک به کودکان سرطانی و احساس مسئولیت کردن صرفا در قاب ابعاد مالی قرار نمی‌گیرد و مهرآفرینی و گام برداشتن در مسیر بهبود حال دیگران نیز در این مقوله قرار می‌گیرد. همه ما فعالان اجتماعی و اقتصادی مسئولیم در ایجاد بستر این موضوع مهم کمک به کودکان سرطانی تلاش کنیم.

 

کمک به کودکان سرطانی در ماه رمضان

مجموعه خیریه شعف در ادامه امور خیرانه هر ساله خود در ماه رمضان، امسال هم کمک به بچه‌های سرطانی را از فهرست کار‌های خویش حذف نکرده است و برای آن‌ها نیز کمپین‌هایی برگزار خواهد کرد.
در کمک به این بچه‌ها هدف باید زمینه سازی فرهنگ ایجاد روحیه باشد چراکه اکثر مسائل جامعه به دلیل نبود روحیه برطرف نمی‌شوند.

شما می‌توانید از طریق مراکز مختلف به کودکان سرطانی کمک کنید.

برآورده کردن آرزوی یک کودک سرطانی باید یک مسئولیت اجتماعی باشد و همه به این باور برسند که برای این بچه‌ها این وظیفه تنها بر دوش خانواده، فامیل و آشنایان آن‌ها نیست زیرا آن‌ها به خودی خود از غم کودک مریضشان و زیربار پرداخت هزینه‌های درمان قد خم می‌کنند. بنابراین هر کس می‌تواند در حد وسع خودش به این بچه‌ها کمک کند تا به آرزوی خود برسند که شاید روحیه خود را بازیابند و برای بهبودی انرژی داشته باشند.

این کار خیر و بشر دوستانه کمک به کودکان سرطانی در ماه رمضان سرفصلی برای داشتن یک ماه پر برکت برای همه افرادی است که در این کار خیر دست داشته‌اند. حضور بزرگان و چهره‌های معروف و مورد اطمینان مردم در امر کمک به کودکان سرطانی در ماه رمضان روحیه همیاری، همکاری و شادابی اجتماعی را در جامعه بهبود می‌بخشد و علاوه بر منافع مالی به نفع مستمندان و خانواده‌های کودکان سرطانی، کودکان سرطانی با انگیزه و توکل بیشتر به شکست بیماری خود رفته و همواره در خاطرشان هست که تنها نیستند.

مجموعه خیریه شعف

موسسه‌های خیریه بسیاری با محوریت کمک به کودکان سرطانی در سطح ایران وجود دارد اما ما خیریه شعف نیز به نوبه خود در تلاشی است کمک‌های مردمی جذب و در راه برآورده کردن آرزو‌های کودکان و هزینه درمانی آن‌ها خرج نماید. بنابراین هرچه از قدرت مالی بیشتری برخوردار باشیم می‌توانیم تعداد بیشتری از این کودکان سرطانی بی‌گناه را تحت پوشش بگیریم. اگر وسعت شرکت در این راه را ندارید هیچ اشکالی ندارد کوچک‌ترین کمک شما می‌تواند این باشد که این پست را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید تا شاید کسی از طریق شما به ما لینک شد و کمک کرد که در این صورت شما هم شریک این کار خیر هستید.

درصورتی هم که قصد کمک دارید تا سهمی در فراهم کردن دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان داشته باشید امن‌ترین راه کمک در این اوضاع کرونایی پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت‌هاى عضو شتاب می‌باشد.

امیدواریم روزی برسد که هیچ کودکی در بستر بیماری نباشد و امر کمک به کودکان سرطانی از آرمان‌های همه موسسات خیریه خط بخورد.

child-poor-water

صدقه آنلاین شعف

در باب صدقه امام باقر (ع) می فرمایند :

 

صدقه 70 بلا از بلاهای دنیا را به همراه مرگ بد را از انسان دفع می کند و صدقه دهنده هر گز با مرگ بد نمی میرد علاوه بر اجر اخروی که برای او ذخیره می شود .

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *