پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف

پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف

 

زمانی که ماه رمضان آغاز می‌شود، سفره افطاریمان را پهن و کل خانواده یا فامیل‌ها را دوره سفر خود جمع می‌کنیم و به اندازه میزان گرسنگی که در طول روز تحمل کردیم و یا گاها بیشتر غذا می‌خوریم و شادیم و خدا را شاکریم که به ما به اندازه لازم توانایی داده است که بتوانیم روزه بگیریم و از خاطرمان می‌رود که چرا در ماه مبارک رمضان که به ماه مهمانی خدا معروف است روزه می‌گیریم؟ فراموش می‌کنیم فلسفه اصلی این گرسنگی‌ها این است که خودمان را جای نیازمندان و فقرا بذاریم و از آن‌ها حمایت کنیم. مستمندانی که نه تنها سر سفره افطار ماه رمضان، بلکه کل ماه‌های سال غذای چندانی برای خوردن ندارند.

درسته، روز‌های دوست داشتنی خدا از راه رسیدند. نزدیکی خدای بزرگ را این روزها بیشتر از همیشه حس می‌کنیم. ما نباید هیچوقت به خصوص در این ماه افرادی که از بخت بد روزگار بی‌پول و نیازمند شده‌‌اند رو فراموش کنیم. ما تصمیم داریم در این ماه خوب و دوست داشتنی پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف را راه بیاندازیم و یک سفره پر از کار خیر از اطعام نیازمندان تا صدقه آنلاین برای مستمندان عزیز پهن کنیم. شما خوبان نیز می‌توانید در این مسیر همراه ما باشید.

ماه رمضان چه ماهی است؟

از آنجایی که در ماه رمضان قرآن کریم نازل شد، این ماه خصوصیات بی‌نظیری دارد و در بین ماه‌های سال قمری بهترین ماه خدا محسوب می‌شود. ماه رمضان ماه خوب خداست که با برکت و رحمت و مغفرت فرا می‌رسد. منظور از برتر بودن ماه رمضان یعنی اینکه تک تک روزها، ساعت‌ها و لحظه‌هایش برتر است و باید لحظه به لحظه این ماه را قدر دانست. در قرآن کریم آمده است که قرآن برای هدایت بشر در ماه رمضان نازل شده است.

همه ما در ماه رمضان مهمان خدا هستیم و مورد توجه، لطف و عنایت او قرار می‌گیریم، همانطور که در قرآن و دیگر کتاب‌های دینی آمده است نفس‌های شما در این ماه تسبیح و حتی استراحتان در آن عبادت است. کارهای شما در این ماه مقبول و آرزوهایتان در آن برآورده می‌شود.

پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف
پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف

چرا باید در ماه رمضان انجام کار خیر بیشتر شود؟

هر عمل نیک در این ماه مهمانی خدا، بخشی از پذیرایی خدای عزیز از مهمانان با ایمانی است که اسیر این جهان فانی نیستند و فقط در فکر ملکوت اعلا و دنیای همیشگی خود هستند. حتما شما هم می‌دانید چقدر انجام کار خیر به خصوص در ماه رمضان چقدر خوب و لذت بخش است و چقدر اهمیت دارد و اگر واقف نبودی الان این مقاله را تا اینجا نمی‌خواندی.

قطعا میدونید که گرفتن دست مستمندان در واقع کمک به حال روحی خودمان و نزدیک شدن به خدا و حس کردن هرچه بهتر اوست. در حقیقت کمک به نیازمندان با محبوبیت نزد خداوند بزرگ رابطه مستقیم دارد.

خدای متعال بندگانی را برای استجابت آرزوهای مردم انتخاب کرده است که مردم به منظور رسیدن به حاجات خود، به سراغ آن‌ها می‌روند، این افراد فریادرس در دنیای اخروی در امان هستند.

پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف

مهم‌ترین کار خیر در رمضان این است که به یاد فقرا و درماندگان باشیم. همه ما در ماه مهمانی خدا می‌خواهیم یک حس خوب برای خودمان رقم بزنیم، حال خوبی که ممکن است در این ماه بیشتر از همیشه قادر به ارمغان آوردن آن باشیم. یکی از کارایی که حال خوبی به آدم میده کمک کردن به فقراست. یک روش جهت کمک به مستمندان میزبانی و اطعام نیازمندان است.

اکثر ما دلمان می‌خواهد که این کار را انجام بدهیم اما به تنهایی توانایی پهن کردن سفره بزرگ و اطعام جمع کثیری از نیازمندان را نداریم، از این رو ما در پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف قصد داریم پهن کردن این سفره بزرگ را برعهده بگیریم و شما میزبانان خوش قلب مهربان هر کدام به اندازه وسع خود بخشی از این سفره را پر کنید. یعنی اگه اطعام نیازمندان برای هر یک نفر بیست هزارتومان باشه شما به هر تعداد نیازمندی که در توانتان هست غذا بدهید.

پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف

ضرورت کمک به نیازمندان در ماه رمضان

انجام کار خیر در راه خدا در همه روز‌های سال شامل اجر و پاداش می‌شود، اما در ماه مبارک رمضان از تقوای بیشتری برخوردار اس چراکه این ماه برتر خدا، ماه همدردی، انفاق، بخشش و کار نیک است.

کار‌هایی که خداوند در این ماه می‌پسندد و کار‌های دلچسبی هستند، شناسایی افراد بیچاره و بی‌پول، خانواده‌های مستمند و به خصوص بچه‌هایی است که بی‌سرپرست یا بدسرپرست هستند و در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند. پس بدانید که پیدا کردن این افراد و این کودکان و کمک کردن به آن‌ها پاداش زیادی دارد. یعنی اگه شما توان کمک کردن ندارید اما خانواده‌های محروم را می‌شناسید حتی اگر این خانواده‌ها را به افراد یا مراکز نیکوکار و خیر معرفی کنید در انجام کار خیر شریک شده‌‌اید و صواب برده اید.

شاید بپرسید مراکز و افراد نیکوکار واقعی خودشان باید از خانواده‌های محروم مطلع باشند، بله درست است از اکثر افراد محروم اطلاع دارند اما برخی از این خانواده‌های محروم به حدی محترم و فروتن هستند که حتی نمی‌خواهند خود را به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی نمایند و به زندگی در فقر و بیچارگی تن می‌دهند، لذا شناسایی این افراد و کمک به آن‌ها بالاترین کار خداپسندانه است.

همانطور که شاهد اوضاع هستیم ماه رمضان امسال با ویروس منحوس کرونا در آمیخته است به گونه‌‌ای که باید بیشتر به فکر همنوعان و بیچارگان باشیم و گذشت و بشردوستی را نشان بدهیم. اگرچه که فقط خداوند حلال مشکل است پس در این ماه بیشتر دعا کنیم که هرچه سریع‌تر جهان از این ویروس خلاص شود. لازم است که رعایت اصول بهداشتی را ادامه دهیم و هشدارهای مسئولان را جدی بگیریم و به نیازمندان کمک کنیم که آن‌ها نیز بتوانند از این شرایط جان سالم به در ببرند.
در این اوضاع کرونایی برخی فعالیت‌های هموطنان عزیز ما با مشکلات اقتصادی مواجه شده است که به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان اهمیت همدلی و کمک به یکدیگر دو چندان می‌شود و در این مسیر مراکز خیریه برخی از افراد را شناسایی نموده و مورد لطف و عنایت قرار داده است.

پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف

جمع بندی

هر سال هموطنان عزیز ما در ماه مبارک رمضان سفره افطاری پهن می‌کردند و در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی این امکان وجود ندارد بنابراین با شرکت در پویش رمضان ماه نیازمندان خیریه شعف یاری دهنده خانواده‌های گرفتار باشید و در تهیه ارزاق بسته‌های حمایتی کمک کنید و حتی صدقه و فطریه آنلاین بپردازید.

One Response

Average
5 Based On 1

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *