کمک به تهیه تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با کرونا

کمک به تهیه تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با کرونا

این روز ها آحاد مردم ایران هریک به نحوی نقش خودشان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با استفاده از زمینه شبکه های اجتماعی و در قالب یک پویش مردمی به منظور کمک به تهیه تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با کرونا ایفا کردند.

شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور ما و به خصوص در شهرهای بزرگ وضعیتی بحرانی دارد که این مسئله بیشتر مردم را پای کار آورد و فرصت ‌های اجتماعی بسیاری را شکوفا نمود. در اکثر مناطق که امکان دور هم نشستن قوای انسانی با رعایت فاصله و نکات بهداشتی وجود داشت، تهیه ماسک، گان و مایعات ضد عفونی‌کننده در دستور کار قرار گرفت و در بعضی از شهرهای دیگر نیز برای کمک به تهیه تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با کرونا وجه های نقدی همواره در حال جمع آوری است تا بخشی از بودجه لازم جهت تهیه کالاهای لازم بهداشتی مراکز درمانی و مردم به خصوص خانواده ‌های بی بضاعت فراهم شود.

پویش نیکوکاری برای قطع زنجیره شیوع کرونا

یکی از همین امور خیری که توسط مردم به خصوص اهالی خطه شمال کشور انجام شده است و کماکان ادامه دارد راه اندازی چالش نیکوکاری است. ابتدا مردم در شبکه های مجازی این پویش را راه انداختند و سپس تعدادی از افراد مورد اعتماد وارد عمل شدند و کمک ‌های نقدی را برای کمک به تهیه تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با کرونا جمع آوری نمودند که نتیجه آن فراهم نمودن قسمتی از نیازهای سه کلینیک درمانی و ارائه پکیج های بهداشتی به مردم ایران و خانواده های نیازمند شده است.

این فعالیت های خیر که در حال حاضر در سراسر ایران با نظارت افراد قابل اعتماد رایج شده است، با بهره گیری از شبکه های مجازی و ارائه گزارش روزانه کلیه پرداخت های نقدی که به حساب افراد قابل اعتماد معرفی شده واریز شده، اعتماد مردم خیر را به خود جلب نموده و باعث شد که با جمع آوری کمک های نقدی در مبلغ ‌های گوناگون، طی ده روز تقریبا ۶۰ میلیون تومان کمک به تهیه تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با کرونا جمع شود.

کمک به تهیه تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با کرونا

کمک های بیشتر از انتظار‌

شروع این کار نیک از تقاضای یکی از پرستاران به منظور کمک به بیمارستان شروع شد. این پرستار در پیامی تقاضا کرد که از پتانسیل شبکه مجازی و این بستر جهت جمع ‌آوری کمک و تهیه لوازم موردنیاز ابتدایی مثل دستکش و ماسک برای بیمارستان استفاده نماییم چراکه اگر کادر درمانی با کمبود امکانات مواجه شوند و به این بیماری دچار شوند دیگر کسی نیست که مراقب مردم عادی باشند تا سریع تر بهبود پیدا کنند.

این موضوعات باعث شد که فورا با هم‌ اندیشی برخی از فعالان اجتماعی پویش کمک به تهیه تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با کرونا راه بیفتد.

به عبارتی شروع این موضوع به توزیع یک فراخوان در شبکه اطلاع‌ رسانی یک شهر در خطه مازنداران برمی گردد که در آن از همه اعضا تقاضا شده بود در صورتی که خواستند هر یک ۵۰ هزار ریال به حساب دو نفر از افراد قابل اعتماد واریز نمایند تا دستکش لاتکس، ماسک، محلول های ضد عفونی کننده و برخی محصولات موردنیاز مراکز درمانی مانند تب سنج لیزری و ملحفه برای تخت های بیمارستانی را خریداری نمایند و در قالب هدیه مردم نیکوکار در اختیار این کیلینک ها قرار دهند. اما اعضای این کانال و مردم مازنداران مبالغی بالاتر از عدد لحاظ شده را انتخاب نمودند.

لازم است بدانید که به دلیل شیوع کرونا در همه جهان با وجود پول باز هم تهیه محصولات بهداشتی با مشکلاتی همراه است. در واقع پس از جمع ‌آوری وجوه نقدی مردم نیکوکار، تهیه این محصولات که به دشواری در بازار یافت می شود کار بسیار سختی بود که بازهم با همراهی و پیگیری مردم نیکوکار موفق به تهیه آن ها شدیم. تهیه الکل سفید بعد از سعی و زحمت بسیار و رایزنی ‌های بسیار پرسنل مراکز درمانی انجام شد.

وی اظهار کرد: نخستین کاری که احساس کردیم باید انجام شود، شناسایی نیازهای مرکز درمانی آلاشت بود. با هماهنگی کارکنان و پزشک این مرکز درمانی، همه موارد نیاز برای مقابله با کرونا شناسایی شد و برای تهیه این کالاها برنامه‌ریزی کردیم. به طور همزمان پیگیر شناسایی برخی نیازهای بیمارستان رازی قائمشهر و بیمارستان شهدای زیراب نیز شدیم تا با بخشی از مبلغ جمع‌آوری شده، مقداری از این نیازها را تأمین کنیم.

 

cta(01)-1

خیریه شعف

در صورت هرگونه سؤال
با ما تماس بگیرید.

 اگر علاقه‌مند بودید فرم ثبت‌نام مستمری ماهیانه یادتان نرود!

تأمین مایحتاج مراکز درمانی شهرستان ها و مناطق محروم

بعد از جمع آوری کمک های نقدی اولویت به این صورت است که با آن پول پکیج های حمایتی تهیه و عرضه کنیم تا همراه با برطرف نمودن نیازها، امور لازم را پیش ببریم. به همین خاطر در گام اول مایحتاج مراکز درمانی را فراهم می کنیم و تقریبا تا به امروز ۷۰ درصد آنچه که کادر درمانی و پزشک مراکز درمانی نیاز داشتند تهیه و تحویل داده شد. در گام دوم محصولات بهداشتی را به اهالی روستاها، مناطق محروم و شهرستان ها می رسانیم.

پیش بینی شرایط در خرج کمک‌ های نقدی

مابقی کمک های جمع آوری شده را برای قدم سوم تهیه مایحتاج نگهداری می کنیم چراکه قطعا بازهم برخی به مسافرت می روند و امکان افزایش شیوع این ویروس در کشور وجود دارد، لذا قصد داریم که بخشی از کمک ‌های نقدی را برای روزهای آینده حفظ نماییم و مایحتاج ضروری در وضعیت بحرانی کشور را فراهم کنیم. به امید خدا اگر که این ویروس کنترل شود نیز کمک های جمع آوری شده برای تهیه دیگر مواد موردنیاز و امکانات درمانی مراکز بهداشتی روستا ها می شود.

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *