هدیه هایی که دوست ندارید به نیازمندان ببخشید

هدیه هایی که دوست ندارید به نیازمندان ببخشید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در تولد خود یا در مناسبت‌های دیگری هدیه‌هایی می‌گیرید که دوست ندارید و یا به آن نیازی ندارید اما بهتر است سخت نگیرید و از این دید نگاه کنید که فرصت کمک کردن و انجام کار خیر برای شما فراهم شده است. پس می‌توانید هدیه‌هایی که دوست ندارید به نیازمندان ببخشید. برای مثال اگر در تولد، جشن فارغ التحصیلی، عید نوروز و… کادویی به شما داده شد و که براش ما قابل استفاده نیست و یا آن را نمی‌پسندید به دست شخص نیازمندی برسانید که به کارش می‌آید.

طبق تحقیقات انجام شده، در مجموع بین هر پنج نفر، سه نفر کادو یا هدایایی می‌گیرند که یا نیازی به آن ندارند و یا با میل و سلیقه آن‌ها تطابقی ندارد. شاید بگویید این دلیل بر این نمی‌شود که هدیه را به کسی دیگر بدهیم و بهتر است حتی شده به یادگار آن را نگهداریم مراقبش باشیم اما بدانید اگر آن فردی که شما هدیه را به او ببخشید واقعا به آن احتیاج داشته باشد حس خوبی را برای شما تا ابد یادگار می‌گذارد که هیچوقت از این کار خود پشیمان نمی‌شوید و حتی هیچوقت فردی که به شما آن هدیه را داده بود فراموش نمی‌کنید.

پس مجبور نیستید که هدیه‌‌ای که دوست نداشتید را پنهان کنید یا دور بیاندازید بلکه برای نیکوکاری و کار خیر از آن بهرمند شوید و هدیه‌هایی که دوست ندارید به نیازمندان ببخشید.

راه‌های ساده کمک کردن به نیازمندان

هدیه یا وسایل بلا استفاده خود را برای فروش قرار دهید.

«زباله ما ممکن است برای دیگری گنج باشد…» در امروزه اپلیکیشن‌های تحت وبی مانند دیوار و شیپور برای همه مردم این امکان را فراهم کردند که وسایلی که نیاز ندارید به راحتی برای فروش قرار دهید. می‌توانید با آگهی نمودن لوازم یا لباس‌های خود در این برنامه‌ها مبلغ بدست آمده از فروش را به شخصی که می‌دانید نیازمند است و یا موسسه‌های خیریه مورد اعتماد بدهید.

کمک مستقیم به خیریه‌ها داشته باشید.

در صورتی که زمان یا حوصله فروش لوازم و کادو‌های بلاستفاده خود را ندارید، می‌توانید آن‌ها را به طور مستقیم برای موسسه‌های خیریه و نهاد‌های حمایتی دولتی وخصوصی مورد نظرتان بفرستید تا آن‌ها این کار را برای شما انجام دهند.

بعضی از این موارد مانند زیر هستند:

 

اسباب بازی

در صورتی که کودک شما اسباب بازی هدیه گرفته است که مثل آن را دارد یا از اسباب بازی خوشش نمی‌آید یا اگر کودک شما بزرگ شده است و دیگر به اسباب بازی‌هایش نیاز ندارند می‌توانید آن‌ها را به بخش کودکان بیمارستان‌ها، موسسات خیریه‌‌ای که مستقیما حامی کودکان هستند، کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست یا کودکان بیمار و… بدهید. دقت کنید که پیش از اهدا، از شرایط هر خیریه یا بیمارستان جویا شوید.

خیریه شعف می‌تواند در یافتن خیریه‌هایی که از کودکان حمایت می‌کنند کمک رسان شما باشند تا راحت‌تر بتوانید اسباب بازی و عروسک‌ها را به کودکان نیازمند برسانید.

کتاب

ممکن است شما نیز کتاب‌هایی داشته باشید که چند بار آن‌ها را خواندید یا کتابی هدیه بگیرید که قبلا خواندید یا به موضوع آن علاقه ندارید، در این صورت می‌توانید آن‌ها را به کتابخانه منطقه زندگی خود، موسسه خیریه‌ای که در زمینه آموزش و تربیت فعالیت دارد هدیه دهید تا شاید کسی به آن کتاب احتیاج داشته باشد.

برخی از موسسه‌های خیریه در حوزه ارتقا سطح آموزش کشور فعالیت دارند و حتی در منطقه‌های محروم به ساخت و ساز آموزشگاه‌های تحصیلی و مدرسه می‌پردازند، شما می‌توانید با موسسه خیریه شعف در تماس باشید تا این خیریه را به شما معرفی کند تا کتاب‌های خود را اهدا کنید.

لباس و لوازم ورزشی

اگر لباس و وسایل ورزشی بلااستفاده دارید می‌توانید به باشگاه‌های ورزشی محل زندگی خود، افراد بی‌خانمان و نیازمند و یا موسسه‌های خیریه مرتبط هدیه دهید.

برخی از خیریه‌ها نیز هستند که این لوازم را دریافت می‌کنند و در صورت قابل بازیافت بودن، آن‌ها را بازیافت کرده و پول حاصل از بازیافت را برای کمک به نیازمندان صرف می‌کنند.

child-poor-water

صدقه آنلاین شعف

در باب صدقه امام باقر (ع) می فرمایند :

 

صدقه 70 بلا از بلاهای دنیا را به همراه مرگ بد را از انسان دفع می کند و صدقه دهنده هر گز با مرگ بد نمی میرد علاوه بر اجر اخروی که برای او ذخیره می شود .

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *