کار خیر و نیکوکاری

کار خیر و نیکوکاری

راه های کمک کردن به نیازمندان:

    شاید بسیاری از شما در فکر انجام کارهای نیکوکاری باشید؛ در حالی که نمی دانید برای محقق شدن این امر، باید چه کنید. در این مقاله قصد داریم؛ به این مهم بپردازیم. آثار و فواید انجام کار خیر بر همگان واضح و مبرهن است. در واقع حس و حال خوبی که پس از انجام یک عمل نیکو در انسان نمود می کند؛ باعث می شود تا بسیاری از افراد به این کار پسندیده ترغیب شوند. اما ممکن است در این میان خیلی از نیکوکاران عزیز ندانند که راه های انجام کار خیر و نیکوکاری به چه صورت است. ما این جاییم تا همه چیز را در این خصوص برای شما شفاف سازی کنیم.

 در ادامه به بررسی موارد زیر می پردازیم:

  • خیریه  شعف، مجری اجرای اعمال خیر شما
  • نیکوکاری و کمک به نیازمندان
  • صدقات به چند نوع تقسیم می شوند و اصولا چه آثاری در زندگی خیَر دارند؟

    تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کار خیر و نیکوکاری

کار خیر و نیکوکاری

خیریه شعف، مجری اجرای اعمال خیر شما:

    یکی از موسسه هایی که نیکوکاران و خیَرین عزیز می توانند روی آن حساب کنند؛ خیریه شعف است. این خیریه از سال 1394 تاسیس شده و با دخیل شدن در کارهای خدا پسندانه ی شما عزیزان، میان جامعه ی خیَرین شناخته شده است. از جمله فعالیت های این خیریه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جمع آوری صدقات، خیرات، فطریه ها و نذورات شما عزیزان و رساندن آن ها به دست نیازمندان
  • رساندن هدایای مردمی به دست کم بضاعتان
  • تهیه ی هزینه های تحصیلی دانش آموزان برتر و کم بضاعت
  • فراهم کردن جهیزیه برای دختران در شرف ازدواج و بی بضاعت
  • تهیه بسته های خوراکی برای ایام خاصی از سال مانند ماه مبارک رمضان
  • جمع آوری هزینه های درمان بیمارانی که به دلیل نداشتن بودجه، دست از درمان کشیده اند.

    شما بزرگواران می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیت های خیریه شعف، همه روزه در ساعات اداری با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید. هم چنین می توانید از نزدیک شاهد رسیدن هدایای خود به دست افراد نیازمند باشید. این بستری است که خیریه شعف، آن را برای نیکوکاران عزیز فراهم کرده است تا با خاطری جمع به این موسسه اعتماد کنند. هم چنین شما می توانید نذورات و صدقه های خود را به شماره کارت مندرج در انتهای سایت واریز نمایید. به این ترتیب، هویت شما نیز ناشناس خواهد ماند. آدرس و شماره تماس موسسه نیز در انتهای سایت ذکر شده است.

کار خیر و نیکوکاری ، کمک به نیازمندان:

    سنت نیکوکاری از دیرباز میان ایرانیان رواج داشته است. آن ها به مناسبت های مختلف سعی داشته اند تا به هم نوعان خود کمک کنند. در این راستا به بهانه های مختلف کمک های خود را در قالب نذر و صدقه به نیازمندان ارزانی داشته اند. البته در این بین دیده شده است که برخی از افراد هزینه های یک سری مراسمات مرسوم خود را جهت کمک به نیازمندان و محرومین صرف کرده اند؛ مراسم هایی مانند گرفتن ختم در قالب سوم، هفتم، چهلم و … برای اموات و یا نذوراتی مانند سفره حضرت ابوالفضل و غیره. به این ترتیب همان خرجی که قرار است در این مراسم ها انجام شود؛ جهت کمک به افراد مستمند صرف می شود. هم چنین چه بسیار پسندیده است که غذاهای نذری ایام محرم نیز در مناطق محروم پخش و توزیع گردد؛ تا این که شکم افراد سیر، سیرتر شود.

cta(01)-1

خیریه شعف

در صورت هرگونه سؤال
با ما تماس بگیرید.

 اگر علاقه‌مند بودید فرم ثبت‌نام مستمری ماهیانه یادتان نرود!

  در نظر داشته باشید که کار خیر و نیکوکاری فقط به مسائل مادی ختم نخواهد شد و شما می توانید در مسائل عاطفی و معنوی نیز دل کسی را به دست آورید و دست کسی را بگیرید. به طور مثال اهدای خون و پیوند اعضای بیماران مرگ مغزی می تواند یکی از همین مصادیق باشد. چه بسا که انجام این کارها بسیار سخت تر است و دل بزرگی می خواهد و به مراتب تاثیر بیشتری در زندگی افراد خواهد داشت. یکی دیگر از کارهایی که می تواند مصداق کار خیر محسوب شود؛ هم دردی و هم دلی با افرادی است که کسی را برای هم صحبتی ندارند.

صدقات به چند نوع تقسیم می شوند و اصولا چه آثاری در زندگی خیَر دارند؟

    صدقه به دو گروه واجب و مستحب دسته بندی می شود. صدقه های واجب شامل زکات، فطریه، خمس و امثال این ها می باشد که مقدار معینی برای آن ها تعیین شده است. صدقات مستحب اما به میزان توانایی شخص خیَر می باشد و اصولا نه تنها از دارایی فرد کاهش نمی دهد؛ بلکه باعث افزایش ثروت خیَر نیز می شود. به عبارتی برکت وارد زندگی فرد خواهد شد. اما در این بین یک سری اخلاق نیکوکاری و کار خیر باید رعایت شود تا فرد خیَر مشمول برکت و لطف الهی شود.

    از جمله کارهایی که در زمان انجام کار خیر و نیکوکاری باید انجام شود این است که فرد نیکوکار نباید به هیچ عنوان فرد مستمند را معذب کند و او را زیر بار منت خود قرار دهد. هم چنین در صورت امکان تا جایی که می شود بهتر است فرد خیَر به صورت پنهانی و در خفا به افراد نیازمند کمک کند. ضمن این که بخشش از مال و وسیله ای که بیشتر از همه چیز مورد دلخواه فرد است؛ باعث می شود تا رضایت خداوند بیشتر جلب شود.

    همان طور که گفتیم نذورات و صدقات موجب برکت در مال فرد می شوند. هم چنین انجام اعمال نیکوکارانه علاوه بر برکت در مال، باعث برکت در سلامتی و طول عمر نیز می شوند. احتمالا شما نیز تا به حال سعی کرده اید که در حد توان خود دل کسی را به دست آورید. در آن هنگام چه احساسی داشتید؟ بله درست است شما نیز خودتان بسیار خوشحال و راضی بوده اید. انجام کار خیر و نیکوکاری نیز همین آثار را در روحیه و خلق و خوی شما خواهد داشت.

کار خیر و نیکوکاری

خیریه شعف (شهید عبدالحمید فتاحیان) در سال ۱۳۹4 تاسیس و پس از دریافت مجوزهای لازم در حیطه‌های زیر فعالیت خود را اغاز نموده است:

۱- کمک به نیازمندان در قالب مددکاری
۲- کمک هزینه امور تحصیلی برای نیازمندان نخبه
3-انجام امور در جهت بسط فرهنگ اسلامی اعم از برگزاری مراسمات مذهبی، چاپ و نشر مطالب فرهنگی مذهبی در حوزه رسانه و کمک به هیئات و کانون‌های فرهنگی مذهبی، در انتها از همراهی گرم و صمیمانه ی شما عزیزان کمال تشکر و سپاس گزاری را داریم. امیدواریم تا با مطالعه ی مقاله ی پیش رو توانسته باشید راه های کمک به نیازمندان را دریابید و از آثار این کار در زندگی خود مطلع شوید.

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *