ایجاد کسب و کار های کوچک برای نیازمندان

7 ایده ایجاد کسب و کار های کوچک برای نیازمندان

امروز کمک به نیازمندان یکی از دغدغه های اصلی جامعه است که در هم زیر چتر حمایت مالی قرار بگیرند و هم بتوانند برای خودشان کسب درآمد داشته باشند. در زمینه ی اهدای کمک های مالی و غیر مالی بسیاری از افراد و خیریه ها هستند که فعالیت می کنند و کار های بزرگی هم انجام داده اند. ولی در زمینه ی ایجاد کسب و کار های خرد و کوچک اقدامات چشم گیری صورت نگرفته است.

در صورتی که میتوان گفت ایجاد این نوع منابع درآمدزایی میتواند بهره وره بیشتری نسبت به اهدای مستقیم کمک های مالی داشته باشد. در ادبیات کهن ایرانی نیز به این مسئله توسط یک ضرب المثل معروف اشاره شده است. به جای ماهی دادن به یکدیگر ماهیگیری یاد بدهید. آثار این نوع کسب و کار ها نه تنها در کوتاه مدت دیده می شود بلکه می تواند آثار بلند مدت تری داشته باشد.

کسب و کاری که ممکن است در ابتدای کار با 2 پرسنل شروع به کار کر ده است بعد از یک سال به 10 پرسنل کار برساند. همچنین تولیدکنندگان محصول می توانند از امتیاز های ویژه دولت برای حمایت از این نوع مشاغل بهره مند شوند. در این مقاله سعی می کنیم تا تعدادی از مشاغل خرد را به شما معرفی کنیم تا برای کمک کردن به دیگران از آنها ایده بگیرید. پس تا ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

7 ایده ایجاد یک کسب و کار کوچک برای نیازمندان

1- پخت غذای خانگی

تهیه غذای خانگی

یکی از راه های ساده برای کسب درآمد ایجاد یک کترینگ خانگی است. بسیاری از کارمندان و افراد جامعه که از صبح تا شب سرگرم فعالیت های خود هستند وقت نمی کنند برای وعده ی ناهار خود تدارکی ببینند بنابراین روی میاورند به فست فود یا رستوران ها. بعد از مدتی مذاق افراد به این غذاها تمایل پیدا نمی کنه و به دنبال غذاهایی سالم تر و خونگی میگردند. از این رو می توانید با بزرگ تر شدن این کسب و کار بعد از مدتی با خیلی از شرکت های بزرگ و کوچک قرارداد ببندید. این فقط بخشی از نقشه ی راهیست که می توانید در این حوزه طی کنید.

 

2- ساخت صنایع دستی

ساخت صنایع دستی

یکی از بخش هایی بی انتهایی که می توانید پیش زمینه هایش را برای افراد نیازمند آماده کنید تا بتوانند کسب و کار خودشان را راه بندازند صنایع دستی است. این بخش زیر شاخه های متعدد و بی انتهایی دارد. اگر بخواهیم به مثال هایی از نمونه های صنایع دستی را بیان کنیم می توانیم به تولید شمع، منجوق دوزی، ساخت زیورآلات، ساخت جعبه های مقوایی هدیه، نمددوزی، گلدوزی و…. اشاره کرد. خوبی کسب و کار صنایع دستی این است که می توانید با سرمایه بسیار اندک یک حرفه را به درآمد دهی برسانید.

 

3- پخت شیرینی

پخت شیرینی

شیرینی پزی از آن دست مهارت هاست که می تواند در مدت کمی سرمایه اولیه شما را برگرداند. این کسب و کار نیاز به مهارت دارد و قبل از شروع باید کلاس های شیرینی پزی را برگزار کنید.

 

4- خیاطی

خیاطی

یکی از مشاغلی که بسیاری از خانم های سرپرست خانوار به سمت آن می روند خیاطی است. زیرا هم کاریست که ظرافت باید درش دخیل شود و بانوان به راحتی می توانند از پس آن برآیند. و هم شغلی است که می توان با یک سرمایه اولیه متوسط بازده ی خوبی را بدست آورد. خیاطی شغلی است که از تمام قشر های جامعه می توان مشتری پیدا کرد. همچنین می توان در تولیدی های متعدد لباس استخدام شد و این حرفه را برای کسب درآمد ادامه داد.

cta(02)-1

خیریه شعف

سرپرستی
ایتام خیریه شعف

به‌ صورت مداوم مبلغ دلخواهی را برای کمک به یک نیازمند پرداخت کنید. خب حالا خیلی سریع با کلیات مستمری ماهیانه آشنا شوید.

5- نظافتکاری منازل

نظافت منزل

در همین ابتدا باید بگم که این نوع کسب و کار بسیار سخت و مشقت بار است. زیرا یک کار فیزیکی است که باید از نظر فیزیکی توانایی انجام آن را داشته باشید. شما می توانید سرمایه اولیه بسیار اندک و در حد خرید لوازم نظافتکاری خود را به افراد معرفی کنید تا در صورت نیاز خود یا اطرافیانشان با شما تماس بگیرند. برگشت سرمایه اولیه در این کسب و کار سریع است ولی همانطور که در ابتدای توضیحات بیان شد یک کار فیزیکی است که ممکن است بخاطر همین هر کسی سمت این نوع کار نرود.

 

6- پرورش گل های خانگی

پرورش گیاه

یک کار کم دردسر و درآمدزا که در خانه بدون سختی خاصی می توان به راحتی انجام داد. این نوع کسب و کار فقط نیاز به تهیه وسایل اولیه و در ادامه به مراقبت از گیاهان نیازمند است. البته مراقبت از گیاهان درسته کار ساده ای است ولی باید حتما طبق اصول و روند خاصی صورت گیرد تا محصولات خود را از دست ندهید.

 

7- تولید محصولات خانگی

درست کردن ترشی

درست کردن ترشی، انواع سبزی های خشک شده، درست کردن مربا، درست کردن پیاز سرخ شده و امثالهم نیز از آن دسته کار هاییست که بانوان به راحتی می توانند در آن فعالیت داشته باشند. البته این کار زن و مرد نمی شناسد و مردان هم می توانند در این حوزه فعالیت خود را آغاز نمایند. شما با تهیه مواد اولیه تازه و سالم امکان اینو دارید با تولید این دست محصولات به راحتی نه تنها سرمایه اولیه خود را برگردانید بلکه به سوددهی بالایی نیز برسید.

سخن پایانی

سعی کردیم در این مقاله ایده هایی را برای ایجاد مشاغل خانگی در جهت فعالیت های درآمدزا مورد حمایت از خیریه ها هم چون خیریه شعف  می باشد تا نیازمندان محترم با داشتن دارمد ثابت زندگی بهتری داشته باشند .هدف شعف شاد کردن دل همدیگر در این روز ها بیان می کنیم. تا همگی این روز ها را با دلی شاد به سر ببریم و با دلی شاد کنار هم و  امیدواریم که همیشه در این کشور پهناور همه ی مردم دلی شاد و لبی خندان داشته باشند.

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *