برکت کار خیر در زندگی

برکت کار خیر در زندگی افراد نیکوکار

راه های کمک به نیازمندان و برکت کار خیر در زندگی افراد نیکوکار:

برکت کار خیر در زندگی با  کمک به نیازمندان یکی از مواردی است که در آموزه های دینی بسیار اشاره شده است. شما با انجام کار خیر حال روحی بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد و تاثیر آن را در زندگی خواهید دید. ضمن این که برکت این کار را در زندگی و کسب و کار خود تجربه خواهید کرد. شاید شما نیز از افراد نیکوکار شنیده اید که آن ها هنگام کمک به افرادی که نیازمندند؛ بی محابا خرج می کنند و در جایی دیگر سود بسیار خوبی نصیبشان می شود. حال این سود می تواند مادی یا معنوی باشد. حتما شما این عبارت معروف را شنیده اید که “تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز”. این جمله به شدت مصداق بارز کار خیر و نیکوکاری می باشد. در ادامه در رابطه با داستان این عبارت و توضیحات تکمیلی در خصوص نیکوکاری بیشتر توضیح خواهیم داد.

  در ادامه به بررسی موارد زیر می پردازیم:

  • داستان جمله ی معروف “تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز”
  • راه های کمک به نیازمندان
  • خیریه شعف مجری کمک به افراد نیازمند

  برای درک بهتر برکت کار خیر در زندگی  تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برکت کار خیر در زندگی

داستان جمله معروف “تونیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز”

    در روزگاران قدیم، پادشاه سرزمینی به هدف ماهیگیری به دریا می رود. از قضا دریا طوفانی شده و پادشاه به همراه یکی از نزدیکانش در دریا گرفتار می شوند و مجبور می شوند روزها و هفته ها را در دریا بدون هیچ گونه توشه و غذایی سپری کنند. آن طرف تر در روستایی دور افتاده، یک روستایی مهربان و دریا دل زندگی می کرد و هر روز تکه نانی را در دریا می انداخت. وی در جواب پرسش دیگران که چرا این کار را انجام می دهد؛ می گفت: شاید فردی در دریا گیر افتاده باشد و همین تکه نان او را از مرگ نجات دهد یا حیوانات گرسنه که غذایی پیدا نمی کنند از آن استفاده می کنند. به هر حال این تکه نان نه من را گدا می کند و فردی را ثروتمند خواهد کرد. لذا فرد روستایی این کار را به مدت یک ماه با کمال رضایت انجام می داد.

    پس از گذشت 30 روز از سرگردانی پادشاه در دریا، وی بالاخره توانست به ساحل راه پیدا کند و راهی دربار خویش بشود. به محض این که پایش به دربار رسید؛ افرادی را برای پیدا کردن فردی که هر روز به داد وی می رسید و تکه نانی را راهی دریا می کرد فرستاد. پس از مدتی توانستند فرد مورد نظر را پیدا کنند و به او پاداش بسیار زیادی اعطا کردند. از آن تاریخ به بعد جمله ی “تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز” وِرد زبان مردم شده و برای بیان نیکوکاری بی منت از آن استفاده می کنند. داستانی که مشابه آن را در زندگی افراد این دوره و زمانه فراوان دیده ایم و تقریبا اغلب ما آن را از صمیم قلب باور کرده ایم.

cta(01)-1

خیریه شعف

در صورت هرگونه سؤال
با ما تماس بگیرید.

 اگر علاقه‌مند بودید فرم ثبت‌نام مستمری ماهیانه یادتان نرود!

راه های در یافت برکت کار خیر در زندگی و کمک به نیازمندان:

    شما عزیزان می توانید از راه های مختلف به نیازمندان کمک کنید و بانی خیر شوید. کمک به نیازمندان می تواند به صورت پنهانی توسط شما عزیزان و از طریق خیریه های مطمئن صورت گیرد. ضمن این که شما می توانید از صحت و سقم کارهای انجام شده نیز اطمینان پیدا کنید. هم چنین اگر خودتان از نیازمند بودن افرادی اطلاع دارید؛ می توانید مبلغی را به افراد مزبور کمک کنید. افرادی که هزینه ی تحصیل، درمان بیماری و خورد و خوراک خوب را ندارند؛ در زمره ی افراد نیازمند و مستحق قرار می گیرند. یادتان باشد که کار خیر خود را با منت گذاشتن و خجالت زده کردن فرد محتاج، ضایع نکنید. به همین جهت در خفا کمک کردن به شدت پیشنهاد می شود.

    در انتهای وب سایت می توانید هدایای نقدی خود را به حساب خیریه شعف واریز نمایید. ضمن این که امکان ارتباط گیری با سایر افراد در حال همکاری با خیریه شعف به صورت ناشناس فراهم شده است. به این ترتیب می توانید از حسن نیت مجموعه در قبال مسئولیتی که پذیرفته اند؛ مطمئن شوید. شماره تماس مجموعه و آدرس خیریه نیز در انتهای سایت ذکر شده است. شما می توانید به صورت تلفنی یا حضوری با این مجموعه ارتباط بگیرید و همکاری خود را با خیریه شعف آغاز نمایید. و برکت کار خیر در زندگی خود جاری کنید.

خیریه شعف مجری کمک به افراد نیازمند:

    خیریه شعف سال هاست که در زمینه ی کمک به نیازمندان فعالیت دارد و افراد زیادی را تحت پوشش قرار داده است. این خیریه توانسته با سال ها فعالیت، حسن نیت خود را به خیّرین عزیز نشان دهد. به این ترتیب نیکوکاران محترم با اعتماد و رضایت کامل مبالغی را که قصد دارند جهت کار خیر صرف کنند ؛ در اختیار این مجموعه قرار می دهند. حتما شما نیز این روایت را شنیده اید که “صدقه رفع بلا می کند” با دادن صدقه برکت کار خیر در زندگی، علاوه بر این شما می توانید حال خوب ناشی از کار خیر را روانه ی زندگی خود کنید. خیریه شعف، آماده ی دریافت نذورات، صدقات و خیرات شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. ضمن این که خیریه ی شعف، شما را از رساندن خیرات و نذوراتتان به دست افراد نیازمند مطلع خواهد کرد.

    شما بزرگواران عزیز می توانید علاوه بر کمک های نقدی، کمک های غیر نقدی خود را به مجموعه ی شعف تقدیم نمایید تا کارکنان این خیریه تمامی این کمک ها در مناطق محروم و محتاج پخش نمایند. هم چنین می توانید خودتان با داشتن آدرس مناطق محروم نذورات خود را در قالب خوراکی، لباس و یا حتی مبالغ نقدی، پخش نمایید. به این ترتیب آسودگی خاطر شما از رسیدن کمک هایتان به دست افراد نیازمند، بیشتر خواهد شد.

برکت کار خیر در زندگی

سخن پایانی :

در این مقاله به بررسی راه های مختلف برای شناسایی خانواده های نیازمند و کمک به نیازمندان پرداختیم. همان گونه که اشاره شد، شما عزیزان می توانید به هر میزان که می خواهید به مراکز خیریه معتبر کمک نمایید و این کمک های خیرخواهانه شما می تواند به حل مشکلات نیازمندان کمک نماید. علاوه بر حل شدن مشکلات نیازمندان، اهدای کمک های خیرخواهانه، می تواند پاداش های معنوی زیادی هم در این دنیا و هم در آخرت برای شما عزیزان داشته باشد.

 

    در پایان از همراهی صمیمانه ی شما عزیزان کمال قدردانی و تشکر را داریم. امیدواریم مطالعه ی مقاله ی پیش رو توانسته باشد اطلاعات مفیدی جهت یافتن راه های کمک به نیازمندان، در اختیار شما بزرگواران قرار داده باشد.

نظرات

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد *